OK.

Helt ok middag.
Idag känner jag mig ungefär lika attraktiv som en gråsugga. Inte najs. Nu har jag dessutom chips runt munnen och längtar efter cola. Ellen ditt äckel.
Varför är du så ful?
Vet inte.
Du är ju vidrig.
Aningen.
Gör något åt saken.
Aldrig.
Åh brudarna på tumblr får mig inte att må bättre angående mitt utseende.
Nu ska den här kroknäsade bruden med enorm panna skaffa sig lite te och låta det sippra in mellan hennestjocka läppar och tänka på att hon inte har så många vänner som hon brukade ha.
ADJÖ.

Svåra val.

Pappa skulle köpa fisk till mig för att de andra ska äta räkor men fiskvagnen hade stängt.
Nu ger han mig ett ultimatum. Antingen få pengar till att gå och köpa pizza eller äta äckliga räkor.
Beslutsångest.
Pizzan kommer att komplettera min hälso-dag. Detta var min lunch:
Rostad macka med jordnötssmör och chokladpudding med kiwi och banan. Att dricka; o'boy.

En text om smärta.

Jag har sån jävla hungersvrede* att jag nästan gråter (dvs. en normal människa hade brustit i tårar likt ett barn men jag biter ihop och tar det som en man). Har haft det i över en timma nu.
Helvetiskt.
Likt kraftiga hugg av en slö kniv eller snarare som om någon klipper i mina inälvor griper smärtan tag om min kropp och mitt psyke varpå jag våndas i plågor ihop krupen under en zebrafilt oförmögen till att kunna förbättra min situation.
* Hungersvrede - Den fruktansvärda smärtan som uppstår i magen när man inte ätit på länge och blivit riktigt hungrig och sedan äter. Som hunger fast miljoner gånger värre smärta.
Horribelt.
För att glädjas något i denna tid av inre smärta. Här en mysig bild på min Bulle.
ADJÖ.

Danslektion.

Hej. Jag heter Ellen och har gått i dansskola i nio år.
Därför är min skicklighet oändlig och jag tänkte dela med mig av den.
Snällt va.
Denna typ av dans passar både pojkar som flickor.
1. Bestäm dig för vilken sorts stil av dans du vill dansa. (jag valde en djungel inspirerad)
2. Välj därefter en passande outfit. (Exempelvis en vit tigermatta från RUSTA, stickad tröja från Hööks hästsport och strumpbyxor)
3. Skaka loss.
Resultat:
tigerdans

Livet efter ett brustet hjärta.

Denna veckan har jag fått mitt hjärta brutalt krossat av bokrean.
Som liten snorunge har jag sett på morgonnyheterna (en mycket bildad snorunge) och sett reportage från natten då mängder av folk stått och köat utanför bokhandlarna.
När jag och min far satt i bilen och färdades genom ett regnigt Göteborg fem minuter innan midnatt (hör ni, midnatt, det får det att låta så spännande) trampade jag otåligt i mina hastigt ihopsnörade kängor, orolig för att vi kanske skulle komma försent.
När vi gick genom Nordstan till ljudet av någon dålig poplåt som ekade i högtalarna började jag tvivla på att Akademibokhandeln ens var öppen. Det fanns ju inte en enda människa utanför eller som var påväg in.
När vi kom ända fram såg vi att det faktiskt var öppet och med en klump i bröstet såg jag på den lilla folkskaran i affären.
Jag tog en korg, gick bort till bokhyllan, skyfflade ner sagan om ringen triologin plus Bilbo (eller Hobbiten, som boken numera heter) och såg på de tre andra böckerna inom genren som var på rea. Två har jag redan och den tredje handlade om vampyrer och häxor på Londons gator om natten.
Lamt.
Bilfärden hem var tyst och dagen efter var jag sorgsen och dödstrött.
Fuck you, bokrean.
Jag är fortfarande ledsen.
Men jag fäller icke några tårar. Tystnaden får tala för min sorg.
ADJÖ.

Egokid.

Sitter och pluggar som en duktig elev inför ett av proven jag ska ha i morgon.
Tralalala läser om stadsplanering i Sverige genom århundraden. Bla bla material, bla bla kyrkans och kungens roll bla bla miljonprojekt.
Kollar vilka sidor som är särskilt för provet. Bläddrar till sidan 160 som handlar om KÖKSINREDNING.
Vad i helvete?
Blir arg och skickar iväg ett sms till klassens orakel.
Får detta till svar:
"Jag skiter i att plugga.
Läser lite snabbt imorgon på rasten. Får bära eller brista. Skiter i kerstin. Hon kan ta sig."
Detta blev för mig ett mycket uppfriskande och inspirerande och jag svarade något om att älska, varpå jag slängde iväg boken och förbannade min huvudvärk orsakad av mina glasögons frånvaro.
Nu sitter jag och beundrar bilder på mig själv.
Tycker att det är märkligt att lägga upp sådana i stor mängd på en blogg men det funkar ju för vissa så varför inte?
bekräftelse.
ADJÖ.

Livets stora frågor.

Ibland måste man fråga sig själv. Är jag en häst eller en mus?
Har kollat på Spirit - hästen från vildmarken.

Bråka inte med en flintis.

2 Kun  2:23-24 Från Jeriko gick Elisha upp till Betel. När han var på väg dit kom en hop småpojkar ut från staden och gjorde narr av honom. ''Ge dig i väg, flintskalle!'' ropade de. ''Ge dig i väg, flintskalle!'' 24 Elisha vände sig om, såg på dem och förbannade dem i Herrens namn. Då kom två björnhonor fram ur skogen och rev ihjäl fyrtiotvå av barnen.

The dress.

Taggar inför studenten genom att kolla runt på lite balklänningar.
Det finns så mycket fint att bli inspirerad av.
Dessa käcka töser får mig verkligen att vilja klä upp mig.

Loca.

Mitt hår har helt klart gått över styr.
Ska färga utväxten på lovet och Alven har lovat att hjälpa mig att fixa till det. För det behövs verkligen. Några dreads är för tjocka tycker jag så de ska redas ut och göras om. En prövning för tålamodet.
Även om jag uppskattar min nuvarande hårfärg leker jag ibland med tanken på att låte att gå tillbaka till min naturliga hårfärg. Sist jag hade det var i åttan och då var färgen mellanblond.
Men jag vet inte om jag orkar med allt blekande.
Mitt hår har helt klart gått över styr.
Ska färga utväxten på lovet och Alven har lovat att hjälpa mig att fixa till det. För det behövs verkligen. Några dreads är för tjocka tycker jag så de ska redas ut och göras om. En prövning för tålamodet.
Även om jag uppskattar min nuvarande hårfärg leker jag ibland med tanken på att låte att gå tillbaka till min naturliga hårfärg. Sist jag hade det var i åttan och då var färgen mellanblond.
Men jag vet inte om jag orkar med allt blekande.
Anyways. Här är en bild på tal om hår. Det är min syster.

Kerstin.

En skara elever sitter i ett klassrum och talar med varandra på det vis som en skara elever normalt gör strax innan en lektion.
Plötsligt står hon där, med sitt ostyriga virrvarr av grått trassligt hår som tyckts ha fått växa i hundratals år. Solen som för ett ögonblick sedan sken genom ett av de stora fönsterna och tonat hennes glasögon söker skydd bakom mörka moln och man ser nu hennes vilda rovdjurs blick förstorad bakom de runda glasen.
Det är inte alla som märker att hon har anlänt så de fortsätter prata och skratta, hittills lyckligt omedvetna om hennes närvaro.
"HÅLL KÄFTEN NU VA!"
Hennes ord far som piskrapp genom rummet och de som inte var beredda kryper ihop med stora blanka ögon likt en liten kaninunge som fångats i fällan.
"Jag vill inte se några jävla telefoner!"
Skriker hon med sin gälla stämma och hennes ögon smalnar och blir svarta som den mörkaste, mest skräckinjagande natt i det dunklaste av träsk.
De som har sin mobil nära tar hastigt upp den för att lägga undan den. Dessa stackare ryter hon åt för att de fortfarande, två sekunder senare har sin telefon tillhands.
Klassrummets väggar tycks nu torna upp sig runt de ängsliga eleverna och den glada stämningens närvaro finns det inga spår efter.
Hon inleder lektionen med instruktioner som är svåra att uppfatta. Det kan bero på att hon ständigt säger emot sig själv eller på att hennes stämma skapar ett tinnitus ljud som skär genom trumhinnan likt en skarp kniv och blockerar budskapet.
När hon sedan ger de stackars ungdomarna en uppgift utifrån detta ställer någon en fråga om hur det är hon menar. Ilsket svarar hon att hon redan har förklarat det och att man istället borde ha lyssnat bättre. Då påpekar någon annan att hon faktiskt har antytt på två olika saker genom sin genomgång.
I hennes bittra sinne känner hon sig i denna stund fruktansvärt ifrågasatt och hon vredgas brutalt. Hon skriker och fräser och hennes saliv dränker de stackars ungdomarna.
Efter några minuter lugnar hon sig och lektionen fortsätter utan att eleverna förstår vad de ska göra.
Trots att skaran är utsatt och sårad är de fortfarande modiga. Någon går fram till henne och förklarar att det trots allt var väldigt svårt att förstå vad hon menade innan och att anledningen till ungdomarnas fråga var att kunna genomföra uppgiften hon givit dem.
Någonstans djupt inom sig, otroligt djupt inom sig, inser den vildsinta argbiggan att hon kan ha handlat fel.
Hennes ansikte ändrar då form och skrynklar sig på de mest vulgära vis och hon drar på munnen till ett fruktansvärt flin och blottar sina läppstiftsbefläckade tänder. Hon lägger på sin vänligaste röst, som fortfarande är mycket gäll, och lägger en hand på elevens axel samtidigt som hon lugnt talar.
Det är ingen ursäkt, det är ingen bättre förklaring och det är inte heller ett erkännande av misstag. Det är svårt att förstå vad det faktiskt är hon säger. Förvirrad går eleven tillbaka på sin plats och sätter sig.
Så fortskrider lektionen med usla förklaringar, vredesutbrott och vidriga flin.
Huva.

Vi är små skolflickor.

Har fortfarande inte fixat stift till pennan tillhörande min ritplatta. Dumt eftersom dess frånvaro gör mig nedstämd.
Idag tog jag och min vän Alven oss en trevlig runda på stan efter skolan. Mitt inköp kommer få blickar att sjunka en bit nedanför mina ögon vid samtal.
Vi besökte därefter konstmuseet som duktiga elever och fick uppmärksamhet på grund av detta av en mystisk man med roliga skor när vi gick där ifrån.
Jag och Bullen har prövat outfits inför alla hjärtans dag.
Det kommer att bli en fantastisk dag med en middag tillsammans med Alven.
Åh vad jag längtar!
Nu ska jag göra en fasansfull läxa om en tavla. Hittade en grymt fin men den var skapad vid fel tillfälle.
Rackarns.
Denna läxa känns onödig och lätt att genomföra. Därför vill jag strunta i det (ja, för att det är lätt. Jag behöver utmaningar för jag är så bra). Men läraren är ju trots allt även hon fasansfull.
Jag ska inte skriva på min läxa nu. För jag ska skriva om denne lärare.
Adjö, för en stund.

Tjusigt pålägg.


La Ninja.

Grymt najs med ledig dag från skolan.
Fantastisk som jag är gick jag upp tidigt trots min ledighet och tränade mig utmattad med min ädle springare.
Han hade återhämtat sig helt från gårdagens dramatiska händelser.
Vi hade varit och hopptränat och min vän svävade som vanligt högt med mig över enorma hinder. (Jag har världens bästa ponny.)
Eftersom det var tusen miljoner minusgrader var det en riskfylld utmaning. Med så höga hinder i en så komplicerad bana var sannolikheten för olycka stor. I samband med den låga temeraturen hade förmodligen mina lemmar knäckts likt frusna kvistar om vi hade störtat in i ett hinder. Men jag och min springare är ju, som känt, otroligt skickliga.  På vägen hem började plötsligt alla varningslampor i bilen blinka och larma om trubbel. Med tanke på att vår hastighet var extrem var detta en mycket farlig situation.
Min lilla mor darrade på rösten när hon sa att inte bromsen fungerade. Den vanlige hade säkerligen strukit med på grund av en hjärtattack på grund av stressen. Men jag behöll bestämt mitt lugn och gav en del av det till min mor som lyckades svänga av från vägen.
Vi sände efter hjälp och kom stelfrusna hem med min springare några timmar senare.
Vilket äventyr.
Nu ska jag bege mig till torget för att uträtta ärenden och sedan träffa min käresta.
Det lär bli ett Ultimate Sleep Club möte. Kanske med kakor och film.
Helt okej en sån kall dag då det känns som om ansiktet skall frysa av och lämna kvar ett fult köttigt resultat.
Dagens outfit:
Tvättade min lugg med balsam idag. Hade nästan glömt hur ljuvligt det är att leka med silkeslent hår mellan fingrarna.
ADJÖ.