Fuck You Thinspiration.

Jag hoppas att de flesta förstod att jag inte var seriös i förra inlägget.
Om du inte förstod det hoppas jag att du tyckte jag jag var helt sjuk i huvudet.
Jag är så sinnessjukt jävla trött på all jävla thinspiration jag ser på Tumblr.
Jag väger ca 50 kg just nu och är ca 1.63 lång.
Jag har aldrig i hela mitt liv känt mig tjock och det är jag tacksam för. Det är verkligen inget jag skulle uppleva. Inte på grund av att det äcklar mig att vara överviktig eller snäppet över normal (vad det nu är), utan på grund utav att jag inte vill uppleva känslan att vara osäker med sin egen kropp.
Lika lite skulle jag därför vilja uppleva att känna mig för smal. De som påstår att man inte kan känna så är dumma. Det kanske inte är lika vanligt, så skruvad som vår samhällsbild tycks vara, men man kan ha precis lika mycket komplex för det.
Thinspiration är, för dig som inte vet, ganska uppenbart inspiration till att bli smalare.
Tjejer (oftast eftersom det är vi som har en tendens att tänka sådana fjantiga skittankar) som vill bli smalare än vad de är tittar på bilder på sjukligt smala tjejer och försöker ta reda på hur man gör för att se ut sådär.
Som sagt har jag aldrig känt mig tjock. Visst, det finns de dagar då jag önskar att mina lår var smalare för att det skulle se mer proportionerligt ut. Men det är huvudsakligen muskelmassa så jag tänker istället att jag är biff.
Men enligt thinspirationbilder är jag rentutav fet. Jag, som har tillräckligt bra självkänsla för att må bra funderar plötsligt på om jag är tillräckligt smal.
Tillräckligt smal för vem fan då?
Jag tänkte snabbt. Jag är fan helt jävla perfa för mig själv.
Med detta menar inte jag att jag har den perfekta kroppen. Det finns massor av tjejer och kvinnor som, enligt mig själv, har grymt mycket snyggare kroppar än mig. Men det kommer det alltid att finnas, precis som att det alltid kommer finnas de som jag anser mig snyggare än.
Det har blivit ett slags hets hat mot att vilja vara smal. Helt sjukt. Man får vilja se ut precis hur man vill.
Problemet uppstår när det blir ohälsosamt. Precis som att det är ohälsosamt att vara fet så är det ohälsosamt att vara väldigt smal. Båda sakerna kan leda till allvarliga hjärtproblem och mycket annat.
Jag förstår att många av de människor som inspireras och aldrig tycks bli nöjda med sin vikt är sjuka.
Jag tycker inte att dessa är dumma i huvudet och har ingen lust att skrika till dem att det räcker nu. För de skulle inte lyssna eller förstå.
Man får inte glömma det, att det även är en psykisk sjukdom. Det handlar inte om tjejer som vill ha uppmärksamhet, alltid.
Det jag är så jävla arg på är hela den här jävla grejen.
Det som får personer som tidigare varit nöjda att plötsligt tvivla. Det som får de som alltid varit lite osäkra att nå gränsen. Det allra värsta är att det tycks vara "inne".
Vad i helvete? Det är en grej att vilja vara smal. Det som kom som en fruktansvärd våg på 90-talet men som sedan dämpades har kommit igen.
Fy fan.
Jag menar inte att man är en idiot om man vill vara smal. Du får vilja se ut hur fan du vill men inse för i helvete att det är ohälsosamt och kommer att gå över gränsen.
Inse det innan du ens försöker dig på det.
Fy fan, vad jag hatar thinspiration.
ADJÖ.
För fan.

Jag är så tjock.

Vägde mig förut idag.
49,6 kg.
Hatar min jävla kropp. Jag känner mig så otroligt fet. Mina lår brer ut sig över stolen som fettklumpar när jag sitter ner. Jag får dubbelhaka så fort jag sneglar nedåt. Mina fingrar är knubbiga. Man kan lätt ta tag i massor av fett på min mage.
Jag väger nästan 50 kg och är bara 1.63.
Fy fan vad äckligt.
Hittade lite underbara thinspiration bilder på Tumblr.
Åh om jag kunde se ut såhär:

In The Belly Of A Shark

Sitter och lyssnar på Gallows i bar överkropp. Vilken karlakarl jag är.
Snart ska jag ära mina klasskamrater med min närvaro och ha en redovisning med Micaelak om det här:
Vi kommer att rocka.
Jag och min ädle springare sparkade rumpa igår på hoppträningen. Det börjar ta sig så att säga.
Har egentligen inte tid med det här eftersom jag borde städa, plugga på prov eller skriva på min PA rapport.
Ishlo pishlo.
Nu ska jag klippa till mig och sedan ta på mig en tröja.
ADJÖ.

[rubrik]


Jag har tagit den själv. Coolt va.

Stress.

Har så jävla mycket i skolan nu.
Ush.
De kommande veckorna är äckliga. Ett ganska stort arbete i kursen Staden och Framtiden ska redovisas tisdag v. 14 och för att göra klart det ska jag och oraklet Helén försöka hinna åka ut till olika skolor innan vecka 14 och vi har bara tid till det på tisdagar (det är två tisdagar kvar och på den ena ska vi ha ett möte med arkitekter). Lycka till alltså.
Den 27e ska projektarbetet vara klart och jag har så jävla mycket kvar. Samma dag ska jag på anställningsintervju (vilket jag dock ser fram emot). Nästa vecka har jag två prov och v. 13 ytterligare ett.
Förutom detta ska jag se till att stallets klubbtidning blir klar innan månadens slut och ta hand om min ponny de flesta dagarna. Jag tackar högre makter för min Utter som sköter och rider honom väl.
Jag vill spy.
MEN. Jag är lite glad för jag har köpt kläder och som vi alla vet lindrar detta sorg hos feminina varelser trots att vi försöker förneka det.
Det är ingen idé. Ge upp.
Dock kan viss sorg bosätta sig inom oss när vi står i provrummet och inget passar och den starka belysningen framhäver varje por i ansiktet.
Men så var det inte idag. Jag köpte fina shorts och jättefin pålletröja.
Nu ska jag faktiskt plugga.
Okej, nej. Men jag ska göra något av det jag har sagt att jag måste göra.
ADJÖ.

Det rullar

Det rullar på som satan nu.
Skolan kirrar jag perfa med alla rätt på naturkunskapsprovet och igår fick jag ett mail om att jag ska på anställningsintervju om någon vecka.
Men ni ska veta att jag sliter som ett djur och pluggar på nätterna. Ingen räckmacka i sikte.
Dessutom går det finemang i ridningen (hoppningen) trots att min springare har en tendens att flippa vid den här tiden på året..
Jag klagar inte.
Något som jag däremot klagar på i högan sky är saknaden av mjölk och juice. Jag greps av en fruktansvärd fasa vid frukosten när jag såg mitt tomma kylskåp och blev tvungen att dricka vatten. Inte ens yoghurt fanns det. Vatten och bröd.
Om 45 minuter drar jag till skolan och uppfostrar majs. Efter skolan blir det pizza och norsk film med små flickor. Jag ska vara med små flickor alltså.
Sen ska jag träffa min käresta.
Mysigt.
Nu är jag djävulskt hungrig och ska äta mera bröd och dricka mera vatten.
Här är jag igår.
ADJÖ.

Operation.

Sitter i skolan och pluggar för fullt.
Överväger att spara ihop pengar till en läppoperation.

Otroligt attraktivit.

Bulle

Goddag.
Jag har inget jag vill blogga om så jag bjuder på en bild på Bullen.
Honom har ni ju inte sett tidigare.
Nu ska jag plugga. Kanske.
Det går bra för mig i skolan nu. Jag är duktig. Förtjänar beröm.
ADJÖ.

Grym musik.

Det här lyssnar jag på innan jag går till skolan för att känna mig taggad och redo inför genetikprovet.