Glajor

Laddar upp inför min 18 års dag om en vecka. Gäller att se vuxen ut.
Hot stuff.
Var hos en vis ögonkunnig kvinna idag. Har egentligen dålig syn på båda ögonen men med min enorma styrka och enastående vilja kan jag anstränga mig så jag ser bra.
Men på vänsterögat är det dessutom ett brytningsfel, därför måste jag anstränga mig en jävla massa.
Mitt fantastiska undermedvetna fixar detta åt mig men det drar med sig den djävulska huvudvärk som plågat mig på sistone.
Så nu blir det glajor för hela mammas slant.
--
Fick ett mail från Vistaprint. De sa att jag hade vunnit en gratis t-shirt (som jag själv får designa)
Vilket lurendrejeri!
Frakten kostade över 100 spänn.
Fy fan.
Nu är jag irriterad och trött.
ADJÖ.

Lumos.


FY

FY på mig.
Segade som fan i morse och bestämde mig för att inte gå på första lektionen eftersom jag trodde att vi skulle ha redovisning och jag har inte förberett mig. Vi skulle visst inte ha det men jag var då helt inställd på att vara hemma så jag pallade helt enkelt inte att börja skynda mig.
Glömde bort tiden till nästa lektion, som vi inte skulle ha. Istället skulle det vara någon syo grej (ingen aning om vad) och jag hade inte orken att skynda mig som en gnu för att hinna till något jag inte får betyg i.
Sedan glömde jag bort tiden igen. Kunde tagit en buss som går typ nu och kommit 20 min försent. Men jag är lat. Jävligt lat.
FY

Skillnaden.

.. är minimal..
Ändå städade jag i flera år. Bryr mig inte om att lägga upp en efter-bild.
Nu är jag sur. För jag har städat länge utan resultat och jag är hungrig.

Nähä.

Hade visst ingen engelska idag och därför blev det ingen skola idag heller.
Så kan det gå.
För att fira ska jag städa mitt rum NU.
Såhär ser mitt rum ut nu:
Efter bilder kommer.
Vilken bloggare jag är va!
Usch.

Värdelös disciplin.

Igår kollade jag och Jakob på Dödsrelikerna del 2 igår.
JAG HAR HITTAT EN LUCKA.
Fläderstaven lyder inte Voldemort eftersom det inte var han som tog den från Dumbledore.
Därför måsta han döda Snape, eftersom det var han som dödade Dumbledore och därför är ägaren av Fläderstaven (egentligen är det ju Draco som är den rätta ägaren för att han tog staven från Dumbledore innan Snape dödade honom men det vet ju inte Voldemort).
Genom att döda Snape tror alltså Voldemort att han ska bli ägaren till trollstaven.
MEN.
Han säger åt (ormen) Nagimi att döda Snape, vilket den gör. Borde inte då Nagimi bli den nya ägaren?
Då måste ju Voldemort döda henne och hon är den sista horukruxen (tror de då) och genom att förstöra den sista horukruxen dör Voldemort.
Lille Voldi sitter helt klart i en liten knipa.
--
Eftersom Jakob sov hos mig var det aningen svår att stiga upp i morse. Mer en aningen. Jakob har åkt till skolan för länge sedan och jag ska gå på min sista lektion.
DUKTIGT.
Jag har ätit nyttig lunch, avokado med rödlök.
Sedan blev det mjölk och bulle.
I morgon är jag ledig. (:
Ska städa mitt rum då. Tror jag.... Och plugga. Allt det där lär inte hända på en dag.
ADJÖ.

Starka känslor

Var hemma idag med på grund av den där satans huvudvärken. Ska till optikern nästa vecka.
Sprang ut till brevlådan förut när jag såg postbilen åka iväg.
Reklam och räkningar. Inget paket.
Jag vrålade högt och kastade posten på marken, stampade på dem, tocg upp dem och gick in i köket där jag gjorde samma sak igen.
MEN.
Sen kom City Mail. Då sprang jag ut igen.
PAKET!
Jag jublade högt.
Nu beundrar jag pärlorna och kollar på en film med Hugh Grant där han är homo. Galet hett.
Pärlorna:

De är inte riktigt vad jag väntat mig. Vissa är sjukt små..
ADJÖ.

ARGSINT.

För att visa hur arg jag jag kommer bli om inte mina saker jag beställt från dreadstuff.com kommer i morgon:
Fast jag blir nog mest ledsen.

Vrede.

Beställde mina dreadspärlor och vaxet förr förra veckan.
De har fortfarande inte kommit.
ARGH.
Om de inte kommer i morgon vill jag slå någon på snoppen. Hårt.
Har befriats från skolans tunga bojor denna tisdag. Eller nästan. Hade PA-dag så man skulle jobba hemma med sitt projektarbete. Det har jag gjort.
BRAVO ELLEN. Tack, Ellen.
Vilddjuret fick nyss ett ryck och slet av mitt ansikte.
Men jag sydde på det igen. Jag har galna syslöjdsskills.
På grund av den fruktansvärda huvudvärk som plågar mig till en grad som hade tagit kol på den vanlige människan så gick jag till vårdcentralen idag.
GICK.
Hela den långa vägen vandrade jag i kylan och jag höll nästan på att gå under på vägen.
Det tog säkert tre minuter att gå dit. FY.
Sedan tog jag en nummerlapp och satte mig snällt i väntrummet bland alla barn. Jag skrattade åt dem.
Högt.
Vilket ledde till lite pinsam tystnad därefter.
Hur som helst.
Jag väntade i vad som kändes som år och allt eftersom tiden gick började mitt hjärta klappa fortare.
Ty mina tankar vandrade till bisarra scener med blodprov involverat.
Nålar är min enda svaghet. ENDA.
Så där satt jag och väntade i säkert 40 minuter innan jag fick träffa en läkare.
När jag beskrev mina symptom sa hon att det förmodligen var synen det var fel på, eller möjligen migrän.
Denne enfaldige läkare hade inte brygder åt ögonproblematik utan hänvisade mig till att ringa efter ögonläkaren istället.
EN TIMMA ÅT HELVETE.
Eftersom jag själv redan misstänkte att det var ögonen men trodde att de hade lösningar för det på vårdcentralen. Men icke.
Nu är jag arg.
ADJÖ.

Salig kompott.

Lättsaltade chips, svartvinbärste med mjölk, en mysig kattmamma i soffan och job for a cowboy.
Fin salig kompott för tillfället.
Svenskaprovet gick bra. Ofc. Det var mysigt.
Trots en djävulsk huvudvärk som plågar mitt tjusiga huvud är jag nöjd med livet.
Och här är en trevlig bild på alven.
ADJÖ.

Djupt.

Den dystra dimmans dunkla dis döljer djupa dramatiska dalar där djävulens deprimerade demon despot dominerar. De dåraktiga djärva dras dit då disciplinen dröjer. De dräps djuriskt dolt därunder dödsängelns dräkt. Djupröd dryck droppar där de dragits. Demonens daktyl dånar dekouragerande då dödsdansens deltagare dansar. Däribland du.
Ooooh.

Bullbilder.

I morgon är det nationellt prov i svenska B. Fy fan vad jag kommer att äga.
Har inte förberett mig ett skit. Men förvisso är min kunskap omåttlig.
På lördag är de In Flames på Scandinavium.
Oh så bra.
Nu ska jag dricka te och äta bullar.
Här är två Bullen-bilder.

Min Bulle.
ADJÖ.

Rätt fint i kylan ändå.

Vi lever i den ständiga tron
på odödligheten men Benny han dog.
Gick till skolan. Hade engelska. Fick huvudvärk. Åkte hem. Sitter här.
USCH.
Det är kallt ute. Men det är ju rät fint, ändå.
Är hungrig så snart ska jag äta makaroner. Fy fan vad jag tycker om pasta. Med en jävla massa smör.
Herremig vilket lamt inlägg.
ÄNDRING PÅ DET. Jag har skickat ett brev till kungens hemstad för att eftersända fler pärlor och magiskt klet till min man.
Kom på att man kan tro att jag skriver man (bestämd form mannen) istället för man (bestämd form manen).
Jag menar det sistnämnda.
Hur som helst. Jag har beställt dessa:

Från dreadstuff.com
Det kostade totalt ca 250 kr (inklusive frakt)
Väntar spänt.
---
Igår kväll sade jag till min lilla mor. "Gå och ropa på gammelkatten är du snäll, jag har inte sett henne på en vecka nu"
Då svarade hon "Vad får dig att tro att hon skulle dyka upp den här gången?"
"Lita på mig." svarade jag.
"Nej, jag orkar inte." sa hon med sin skånska röst.
Då brast det för mig.
"Åt helvete med det då!" vrålade jag besinningslöst.
"Åt helvete med livet och döden och kärlek och hat! Om man inte ens kan kalla på en kär vän!". Min lilla mor ändrade då åsikt och stack ut sin lilla näsa genom dörröppningen och ropade gammelkattens namn.
Inget svar.
"Där ser du" sa hon bittert. Jag suckade.
Men då hördes ett välkänt jamande utanför och där på trappen stod vår vän.
Med andra ord.
Jag är aningen synsk skulle jag vilja påstå.
ADJÖ.

Vid dödens rand.

Idag var det anordnade äventyr i stallet.
Jag hade anmält mig och vaknade tidigt för att rida hem segern.
Men ack. Då slog det mig.
Att det kanske inte var det mest barmhärtiga att tvinga min ädle springare till att kämpa då han misstänks vara sjuk och möjligen stå vid dödens rand.
Så vänlig som jag är besparade jag honom detta och strök mig därför.
Men då jag var där för att fotografera de andra eländiga deltagarna greps jag av sådan vrede över att inte kunna vara med och tävla om den döda kalkonen att jag efteranmälde mig.
Men självklart inte med min stackars Joppe. Istället fick Joppelina rycka in.
Skicklig som jag är behövde jag inte rida fram trots att jag aldrig suttit på henne.
Detta nervösa energipaket till sto är känd för att vara mycket svårriden då hon kastar av vem som än bestiger hennes rygg.
Men inte mig.
Ty jag är den kunnigaste och bäste någonsin.
Vi tog oss runt banan med strålande resultat. Men det gick aningen långsamt måste jag erkänna.
Det var helt seriöst det jobbigaste jag har gjort i hela mitt liv.
Det där var en överdrift. Men det antog du nog. Hur som helst kämpade jag enastående tappert!
Här är jag och Joppelina i ett graciöst språng
Och här är en bild.

Nu ska jag fortsätt kolla på spännande film.
ADJÖ.

november.

God morgon vänner.
Insåg precis att jag börjar 11 idag. Blev helt klart glatt överraskad.
Min väckning denna morgon var densamma som igår, Lejonet lade sin enorma kropp över mitt vackra ansikte.
Inte helt uppskattat från min sida.
Mina dreads gör uppror. Men jag ska tysta ned dem och få dem att lyda.
Ser att det står en kopp med jordgubbs-te på mitt skrivbord. Glömde dricka upp det igårkväll. Vilket slöseri!
Igår smakade jag inte bara en del av jordgubbs-te, utan även väldigt mjuk blå färg. Smaken var en stor besvikelse.
Det är ju för fan november.
Jag gillar hösten. men saknar sommaren.
Bara för att man har en kär vän vid sin sida betyder det inte att man inte kan sakna en annan. Även om man inte hellre skulle vilja vara med den.
Oj så djupt.
Jag fyller ju snart år då...
Blir 18, ska lätt gå till biblioteket och skaffa lånekort UTAN MÅLSMANS UNDERSKRIFT!
In your face mamma! Försök att stoppa mig nu va, ahahahahahahah.
Tips till er som ska köpa present till mig:
Så jävla fin.
Vilket trist inlägg.. Får uppdatera med en rolig bild senare idag eller något.
Denna gån ligger det inte ett lejon i mitt knä, men ett vilddjur. Som bits. Fast snällt.
ADJÖ.

Hoppla Silver!

Idag har jag skrivit på mitt projektarbete.
Faktiskt.
Blev nöjd.
Såklart.
Igår var hela tjocka släkten här på kalas. Vad vi firade är oviktigt.
Varför säger man tjocka släkten? Min släkt är inte så jättetjock. Bara lagom.
Lagom laget om.
HAHAH.
Jag har tillbringat ytterst kort tid på läroverket idag.
Mina två första lektioner var "eget arbete" och min arbetsgrupp förde därför en konversation om ämnet över facebook istället för att behöva träffa varandra och faktiskt behöva tala med varandra öga mot öga.
Tack och lov. Det vore ju vidrigt.
Sedan tog jag mig ändå dit, tapper som jag är och gick på samhällskunskapen där vi hade en debatt i en kvart och därefter åkte jag hem efter att ha återfått min kamera ifrån alven som lånat den över helgen.
Bilderna på minneskortet ser trevliga ut.
Där hade jag kunnat vara.
Men nä.
Fan.
Här en skitsnygg bild på mig. Oj vad snygg jag är.
Haha ser ju jätterolig ut. Oj vad jag är underhållande.
Sitter och klappar på mitt lejon just nu.
Hoppas ni är avundsjuka.
ADJÖ.

Känd.

Jag ska ta mig fan bli kändis.
Men inte än.
Så söt.


Tigerdreads.

Nu.
Har.
Jag.
Dreads.
WAAAAAAAAAAH.
igen.
Helt klart värt två dagars slit. Otroligt vackert om jag får säga det själv. Och det får jag.
Lejonet eller Vilddjuret har kissat i mor och fars säng. Jag berömde dem båda.
Idag har jag skapat liv. Med mina magiska händer har jag vidrört avhuggna mördade stubbar och givit dem nytt liv beprytt av vita skägg och röda luvor.
Vilken hjälte jag är.
Åter till mina dreads.
Med mina tidigare nämnda magiska händer plus en ljusblå gammal kam har jag förädlat min man till det den en gång var.
En gång, i en svunnen tid. Då träden talade och flodnymferna dansade i morgondiset.
Nu skall manen smyckas med värdefulla pärlor hämtade från drakens skatt.
Inte stulna såklart. Det skulle då aldrig falla mig in. De är en gåva från draken själv.
Ah.
Dagens outfit:
Nygjorda dreads, fin grå skjorta och som kronan på verket, det senaste inom heminredning från RUSTA, en tigermatta.
Oh så tjusigt.
ADJÖ.