Nyår till skogs.

Jag ska fira Nyår i skogen.
SPÄNNANDE.
Förhoppningsvis blir det trevligt. Jag ska ära skogsborna med min kungliga närvaro under tolvslaget.
Anyway, en till katt vill flytta in os oss. Den har förmodligen hört rykten om hur bra det är i vårt hus och hur otroligt kärleksfulla vi är mot kattdjur.
Det är en stor svart best och den sitter och lurar vid dörren. Varje gång man öppnar försöker den smita in. Gammelkatten upskattar inte dess närvaro.
Orkar inte skriva mer. Är så jävla trött.
Vilket jag varit lite för ofta på sistone känner jag.
Här är en bild på mina ben. Har ingen bättre förklaring till det än att jag tycker de är snygga.
Det är tack vare Alven.
Tack, Alven. Verkligen.
ADJÖ.

In my winter wonderland.

Vaken på Julaftonsnatten efter att ha sett sagan om de två tornen.
GRYMT.
Helt utan julkänsla.
Trots att jag har fått den vresige, till sinnet, gamle kattkärringen att gosa och leka med mig, klätt granen, sett på när de två ynglingarna lekt med nyinköpta kattsäkra julgranskulor och slagit in paket som fan kommer jag inte i rätt stämning.
Hade inte gråtit om det sett ut såhär utanför mitt hus.
ADJÖ.
Och god jul alla kompisar :P

För mycket.

För mycket bilder från Wien. Det är vad jag tycker.
Men här är några.
.
.
.
Här om dagen steg jag upp då mörkret fortfarande rådde på stadens gator.
Jag tog mig till min vän Alven där vi med all vår kraft och kärlek skapade ett enastående bakverk åt våra undersåtar.
Responsen var usel. Dessa vidriga kräk spottade och fräste när de fick smaka på vårt delikata resultat.
Nu tänker den elakaste av dem alla dessutom få dem andra att plåga oss under nästa termin på grund av detta.
Fy.
Recept på gudomlig kladdkaka:
ugnstemp. 175 grader
1. Följ ett vanligt kladdkakerecept.
2. Tillsätt kryddor av olika slag (en bra kombination är vitpeppar, chili, curry och gurkmeja.) tills du får en förvirrande smak.
3. ta så mycket soja som möjligt utan att smeten blir alltför mörk.
4. Därefter gör du samma sak med vinäger.
5. Sätt in i ugnen i ca 20 minuter.
TADA.
--
Nu ska jag skynda mig och bege mig till min käresta som inte väntar sig det.
ADJÖ.

Svär.

Jag lovar att frambringa bilder från Wien och skönsång för att höja julstämningen.
En annan dag.
För nu är jag hungrig som en jävla gnu.
I morgon ska jag stiga upp alldeles för tidigt. Ty jag och Alven har lovat våra undersåtar en kaka till julavslutningen men helt glömt bort det. Och vi ska ta mig fan hålla vad vi lovat.
ADJÖ.

Hej internet.

Jag vet nog allt vad du vill. Du vill att jag ska öppna upp mig för dig och prata känslor.
Men nej, Internet. Aldrig!
Du vill att jag ska säga vad jag verkligen känner. Visa mina dolda sorgsna känslor.
Men oj, gjorde jag precis det? Genom att säga att de finns, men att jag döljer dem?
Vann du nu Internet? Nej.Det gjorde du inte.
För jag ljög. Eller gjorde jag det? Är du förvirrad nu?
Jag vet att du vill att jag ska skriva sorgsna texter. Helst på engelska. Som ska antyda till ett hemligt deprimerat liv.
Sedan ska mina vänner kommentera och jag ska svara med att jag inte vill prata om det.
På riktigt, eller irl som du säger, är jag jätteglad.
Men du vill att jag ska visa en sorgsen sida här hos dig.
För det är så man gör på Internet. På sin blogg. Om den är i den här storleken eller mindre.
Men det tänker jag inte. Det ska vara hemligt föralltid.
Så jag är deprimerad?
Nej. Det är jag inte. Jag är glad.
Som fan.
Eller är jag det?
Du vet ingenting om mig, Internet.
Du kan aldrig vinna.
--
Jag ska till Wien i morgon. Vad gör man där? inte vet jag.
Här är en svartvit bild på mig i en smutsig spegel. Fint.
ADJÖ, Internet.
wth?

Dödens dö.

Jag vill helt klart dödens dö.
Fast då missar jag allt julgodis. Det är inte värt det. Jag får hålla i ett tag till.
Har ätit salamipizza både till lunch och middag idag. Och ändå kan jag inte fatta varför jag går upp i vikt.
Det är ett mysterium.
Upptäckte Detektivbyrån idag. Helt klart mysigt.
Förövrigt känns livet piss. Är stressad hela tiden vilket resulterar i att jag inte gör någonting alls.
Fy fan vad jag inte orkar.
Den milda tillfredsställelse som den dagliga godbiten ur min chokladkalender ger mig är vad som gör att jag fortfarande lever.
Men jag är åtminstone snygg.

Fast är jag verkligen det? Nej. Egentligen inte. Men jag är jävligt bra på att luras.
ADJÖ.

Ingen ork i min arma kropp.

Alven på min springare
PA-dag idag.
Vilket innebär att jag är ledig för att skriva på min bok.
WOHO.
Nej. Orkar verkligen inte.
Men jag ska göra det. Kanske. Nej. Jag ska fan ta och göra det.
Senare idag ska jag och min ädle springare utsätta oss för plågor i form av dressyrträning.
Men vår tränare är den visaste av dem alla så det är lugnt.
Ritade en bild på min alv igår. Orkar inte lägga upp den men den finns på facebook.
ADJÖ.

Inte min alv.

Min födelsedag var förträfflig!
En ny jättefin drake från Jakob, EN RITPLATTA, kofta och bok från min lilla familj och ett hembakat jättefult men jättegott wienerbröd från min kära Helén.
Jag och min vän Alven såg på några avsnitt av Greveholm i skolans aula efter vi slutat och begav oss därefter ut på stan.
TREVLIGT.
När vi var på akademibokhandelns bottenvåning blev det strömavbrott och Alven kurade skräckslaget ihop sig i ett hörn och trevade efter mina händer. Modig som jag är fanns jag där för min vän och stöttade henne.
När ljuset kom tillbaka dök min riddare upp och vi åkte hem till mig.
Jag fick den fin fina draken och sen gick vi till Burger King. Ska det vara födelsedagsmiddag så ska det.
Sen åt vi smarriga popcorn och såg på varulvkaninens förbannelse.
ASKUL.
Nu har jag ritat med min ritplatta.
Jag ritade en alv. Men inte min alv. Hon ser inte riktigt ut sådär.
ADJÖ.

Nöjd med livet

Just nu är jag nöjd.
Förutom smärtan djävulska demoner orsakat mitt öga. Vet inte om det är ovanan av att använda glasögon eller om det är en kommande ögoninflammation-
Jag ligger efter med mitt projektarbete, har inte läst boken vi ska prata om på engelskan i morgon och jag finner ingen ork att gå till stallet och träffa min springare som jag inte har ridit på en vecka.
Men jag är nöjd ändå. Fast nu när jag räknade upp det där blev jag mindre nöjd..
Ja ja.
Nöjd i ny outfit:
Haha mitt ansikte ):
Fyller ju år i morgon. Enastående!
Har lärt mig urnordisk runskrift idag. Wow. Jag vet coolt va. Ja, jag vet.
ADJÖ.

December osv.


Ape rape escape

Fy fan vad de är bra.
Det var typ det jag ville säga.
Aldrig mera vinter tour var galet najs och jag skrek mig hes på Ape rape escape. Hes blev jag för att jag redan var sjuk. Så nu är jag jättehes. Jättesuperdunderhes.
--
Med en ihopsamlad skara människor for jag på äventyr till skåne igår över dagen.
Vi var på Flyinge.
Jag såg den minsta hästen jag någonsin sett. Den såg helt sjukt rolig ut. Helt rund.
Såhär:
Fina paintskills.
ADJÖ